Pewnie ten temat widzieliście tysiące razy, ale czy wiecie, dlaczego tak dużo mówi się o tym, że trzeba nawadniać organizm? Postanowiłam przestawić wam w pigułce, o co w tym wszystkim chodzi. 

Ile wody powinniśmy pić w ciągu doby?

Przyjmuje się, że na każde 30kg masy ciała powinno się wypijać 1 litr wody.

Jeśli np. ważysz 30kg to Twoim zapotrzebowaniem są 2 litry, jeśli 90kg to powinnaś wypijać 3 litry.

Podstawowe pytanie: Po co? 

    ●Dla lepszej koncentracji. 

    ●Dla lepszego trawienia. 

    ●Wspomaga odchudzanie. 

Zamiast sięgać po przekąskę, warto mieć pod ręką butelkę z wodą. Często chcemy zaspokoić bardziej sam nawyk podgryzania niż rzeczywiście czujemy głód. Zastępuje też słodzone napoje. 

    ●Zapobiega wielu dolegliwościom.

Pomocna w migrenach, problemach zatokami, łagodzi zaparcia, koi zgagę oraz ma dobry wpływ na czynność nerek. 

Jak pić wodę? 

W żadnym wypadku nie chodzi o wypicie butelki na raz. Najlepiej jeśli będziemy co kilkanaście minut wypijać kilka łyków wody, tak żeby w ciągu dnia uzupełnić docelową ilość.

Kiedy zwiększyć ilość wypijanych szklanek? 

Jeśli prowadzisz aktywny tryb życia, pracujesz w wysokich temperaturach lub czeka Cię duży wysiłek. 

Jak nauczyć się nawyku picia wody? 

Poświęć kilka chwil na przygotowanie się do tej czynności. Przefiltruj wodę kranową, napełnij nią wielorazową butelkę lub bidon i miej cały czas pod ręką. Możesz zainstalować aplikację na telefonie, która będzie przypominać Ci o sięgnięciu po butelkę. Możesz też codziennie zakreślać w notesie lub kalendarzu, że wypełniłaś swój cel, spojrzenie na to co już za nami dodatkowo motywuje. 

Co w przypadku gdy woda mi nie smakuje? 

Mówi się, że woda nie ma smaku, ale nie jest to prawdą. Zauważcie, że praktycznie każda marka jest nieco inna, a każdy kto pije wodę ma swoje ulubione sposoby na jej picie. 

Jeśli kranówka kompletnie Ci nie pasuje, postaraj się dodać do niej nieco mięty, plasterek cytryny lub pomarańczy. 

Jeśli jesteś przyzwyczajona do picia słodkich, gazowanych napojów, to spróbuj zastąpić je lekko musującą wodą z dodatkiem owoców. Małymi krokami, wyrabiaj w sobie nawyk szykowania wody przed wyjściem z domu, ale też wtedy gdy w nim spędzasz czas. 

Nie możesz przestawić się z coli na czystą wodę? 

Postaraj się rozcieńczać soki. Coraz bardziej i bardziej. 

Jest sporo możliwości i warto metodą prób i błędów znaleźć sposób idealny dla siebie.